Značka kovových interiérových doplňků a nábytku Space of Space vtrhla na scénu závěrem roku 2020. Bratři Jakub a Martin Klimešovi v ní zužitkovali znalosti práškových barev, kterým se věnuje firma jejich rodičů, a za pouhých pár měsíců se zasadili o obrodu kovu a jeho využití v současném interiéru. „Vždy bylo jednou z našich vizí, aby značka navazovala na společnost našich rodičů a rozšiřovala to, co se jim podařilo vytvořit, a možná to dokonce posunula dál novým a neobjeveným směrem. Naším cílem je přiblížit tento proces lidem a kov blíže interiéru,“ komentoval podnikání v rozhovoru pro magazín Hyper & Hyper Jakub Klimeš. Pozornosti se jim dostalo i od prestižního serveru Dezeen.com, když jejich stolek Jupiter získal nominaci na Dezeen Awards 2021. Z debutové účasti na říjnovém Designbloku si zase odnesli vítězství v kategorii nejlepších bytových doplňků.
Jakubovo vzdělání a dlouholetá praxe v oblasti architektury a Martinovy ekonomické a marketingové znalosti společně promítají do portfolia produktů, které svými puristickými tvary plynule zapadnou do prostoru, a zároveň je dostatečně osobité a zapamatovatelné. Ideje zhmotňují v tenké oceli a hliníku ošetřených matným práškovým lakováním, které surovým materiálům dodává hebký povrch a vyvažuje pocit chladu, s kovem obvykle spojovaný. Kov totiž vnímají jako ušlechtilý materiál s trvalou hodnotou, který spolehlivě poslouží po generace, je recyklovatelný, podobně jako dřevo, kámen nebo sklo. Eleganci výrobků zajišťují plynulé ohyby, jež mají kromě estetických i řadu praktických funkcí – u stolku Jupiter suplují úložný šuplík, tác Luna se za oblé rohy pohodlně drží a u kolekce stolních organizérů Saturn zase zajišťují, že vám dokumenty z přihrádky jen tak nevyklouznou. Koncepci podléhá i barevnost, produkty se zatím vyrábějí v krémově bílé, oranžové, červené a zelené.
Nápad na pojmenování po planetách vzešel od Martina, který tím tak navázal na mnohovýznamovost slova „space“ v angličtině. Přeložit se dá totiž jako vesmír, ale i prostor. A právě do běžného životního prostoru, vlastního vesmíru jednotlivce, jsou výrobky Space of Space s obrovským zápalem a citem pro detail tvořeny. Hravost provází nejen přirozenou náturu bratří Klimešových, ale i každý produkt, který pod brandem Space of Space s logem připomínajícím první vyobrazení Saturnu od Galilea Galileiho ze 16. století vznikne.
Eva Slunečková