Ačkoliv je Jakub Bachorík čerstvým absolventem Ateliéru ilustrace a grafiky na UMPRUM, jeho práci nelze na poli české ilustrace už řadu let přehlédnout. Jeho velkorysá plošná stylizace s dynamikou a živými detaily šalamounovského střihu je osobitá a rozpoznatelná, ačkoliv autor neupadá do manýry a sebevykrádajícího opakování, jako se to někdy stává u jiných. Bachoríka baví těžké stroje a velké formáty, a to jak tematicky (zmiňme např. autorskou sci-fi trilogii Drony, lasery & zub), tak v rámci tvůrčího procesu – experimentuje například s velkoformátovými dřevořezy.
Studium na UMPRUM zakončil diplomovou prací NE-U-VĚ-ŘI-TEL-NÁ fantasmagorie, sérií velkoformátových akrylových maleb zpodobňujících konspirační teorie a jejich vize uspořádání světa. Najdeme mezi nimi například plátna věnovaná teorii fingovaného přistání na Měsíci, chemtrails nebo duté Zemi. Série je vtipným komentářem k současnosti, autorovi se podařilo nesklouznout do laciné karikatury a obrovské formáty současně s přesně dávkovanou měrou ironie dodávají kontroverzním námětům téměř majestátní půvab.
V ilustracích ke knize Kluk v ohni autorky Marky Míkové se Jakub Bachorík vypořádal se skutečným příběhem hospitalizace popáleného chlapce. Komunikace tragických témat dětskému publiku je jistě velmi citlivou záležitostí, autorovi se zde však podařilo najít upřímnou, nic nezakrývající, a přesto velmi poetickou rovinu pro obrazový materiál.
Jakub Bachorík patří k autorům, kteří dokáží svůj kultivovaný výtvarný projev čas od času dramaticky rozvolnit. Daří se mu v brutálnějších i jemnějších polohách, aniž by jeho kresba ztrácela na živosti nebo čitelnosti.
Barbora Müllerová