Jedinečná a nepřehlédnutelná kniha pro nadšence urbanismu si právem získala pozornost za mimořádný výkon tvůrčího tandemu David Böhm + Jiří Franta hravě nápaditým řešením monumentálního modelu města oživeného bohatou a různorodou figurální stafáží, které skvěle vystihuje pojetí města jako mnohovrstevnaté struktury, indexované sociální funkcí. Grafická úprava Štěpána Malovce se na výjimečnosti této knihy podílí zásadním způsobem – integruje věcný, populárně-naučný text Osamua Okamury do dominujícího obrazového korpusu natolik zdařile, že vzniká vyvážený, funkční organismus. Posílit textovou složku tak, aby ji obrazová opulentnost neodsunula mimo zorné pole uživatele knihy, se podařilo díky zvýrazněnému členění, zejména nápadným předělovým dvojstranám oddělujícím kapitoly. Jejich typografické pojetí je samo o sobě obrazové, velikostně naddimenzované a proporčně různě deformované verzálky vyplňují plochu beze zbytku. Obdobný obrazový účinek mají vstupní strany kapitol, uvedené zbytnělou iniciálou, kterou obtéká blok prologu k příslušnému tématu. K příjemné čitelnosti vlastního textu přispívá volba řídkého, šířkově akcentovaného grotesku a rytmizace odsazováním odstavců. Funkčnosti předání informace pomáhá reflexní oranžová, použitá na zvýraznění klíčových pasáží a termínů v textu, vyvolávající selektivní pozornost čtenáře a zajišťující vizuální hierarchizaci významu textu. Stejná barva se stará o orientační systém knihy (paginace, příslušnost dvojstran ke kapitole) a je použita také jako podklad obrazového, nelineárního obsahu knihy. Ten je více mapou než soupisem kapitol a lapidárně tak vyjadřuje takřka organickou podstatu díla, tedy město ukazované jako živý organismus, ve kterém teprve lidská přítomnost a složité sociální vazby naplňují jeho smysl.
K pronikání dovnitř města – knihy – a odhalování jeho vnitřní struktury symbolicky láká mimo jiné i knihařské zpracování švýcarskou vazbou s otevřených hřbetem, kde je funkčně využit rub hřbetu pro písmo, a šití reflexní oranžovou nití dotváří efekt propojenosti všech složek díla. Tyto detaily, efektní, ale nikterak samoúčelné už jen dokreslují dojem, že grafická úprava Štěpána Malovce je v tomto případě dokonalým zpředmětněním smyslu knihy.
Lucie Vlčková