Nová vizuální identita Muzea umění Olomouc nese motiv kontrastu historie a modernity. Zároveň se jedná o elegantní, čistou a snadno rozpoznatelnou a nezaměnitelnou vizuální identitu.
Návrhu dominuje litera M, která zastává funkci loga, značky a zároveň i ikony muzea. Autorům se povedlo vytvořit návrh, který je udržitelný. Udržitelnost návrhu tkví ve vytvoření abecedy, která instituci poskytuje právě ikonický a nadčasový nástroj prezentace, jenž má potenciál dlouhodobého udržení vizuálního stylu. Zmíněnou literu M autoři zbavili původní těžkopádnosti a starobylosti, zároveň zjednodušením konstrukce iniciály M zvýšili čitelnost znaku. Původní složitou stavbu litery M nahradili stínováním, které odkazuje na gotickou texturu a zachovává kýžený kontrast staré vs. nové. Návrh nové vizuální identity dobře řeší i roztříštěnost ve značení přidružených institucí, a to proměnlivou velikostí písma.
Pro MUO, jež je institucí velebící umění, je žádoucí, aby jeho vizuální identita s tímto posláním korespondovala. Návrh Anežky Hrubé Ciglerové, Nikoly Wilde a Richarda Wilde je uměním, je vizuálem s budoucností a má potenciál se rozvíjet.
Jana Vinšová