CGD23

Databáze designérů

2023
2
Módní designér/ka roku
LAFORMELA
kolekce MAINLINE 23 a kolekce PURE x KB
kolekce MAINLINE 23 a kolekce PURE x KB
kolekce MAINLINE 23 a kolekce PURE x KB
 
kolekce MAINLINE 23 a kolekce PURE x KB
 

Hledáme-li nejvhodnější slovo, které popíše tvorbu Miroslavy Kohutiarové a Antonína Soukupa, je jím zcela jistě konzistence. Tedy relativní stálost a soudržnost psychických vlastností a formálních funkcí, objemů a tvarů i výtvarného jazyka. Ve společném oděvním projektu pod názvem LAFORMELA již od roku 2010 nabízí shodnost a spolehlivost v postoji. Moderní, na druhý pohled rafinované grafické oděvy se snadno kombinují mezi s sebou, bez ohledu na sezonu. Za svou kariéru tak vytvořilo duo (původně trio) pro své klienty ucelený šatník se silným názorem a jakousi anonymitou modernosti. Soudržné může někdy znamenat nudné, ale Mirka s Antonínem si neustále pohrávají s něčím prchavým, povrchním, pomíjivým a trendovým, a toto lehké napětí (někdy více a někdy možná až moc doslovné) jejich tvorbu odvádí od předvídatelnosti. Vědomě tak LAFORMELA balancuje na hranici překvapení a potvrzení.

Zřejmé to je především v nominované kolekci LAFORMELA x KB, kde ve speciální spolupráci využívali inovativní materiály z recyklovaného uhlíku. Technologie LanzaTech totiž dokáže proměnit oxid uhličitý v atmosféře na ethanol, který následně slouží k výrobě dalších materiálů. V tomto případě vzniklo vlákno, které má vzhled, vlastnosti i funkčnost blízké polyesteru. Inovativní je nejen samotný materiál, ale i způsob, jakým s netradičním a ne úplně snadným materiálem LAFORMELA pracovala. Vzali základní kódy svého estetického kodexu a vytvořili siluety (poprvé i pánské), které zůstaly moderní a aktuální, což je v kategorii ekologicky odpovědných oděvů více než neobvyklé. Ale futuričnost, kterou při této kolekci načerpali, pak využili i ve své hlavní linii, která se rovněž dostala do letošní nominace. Zde jsou nejsilnějšími prvky stylistická variabilita, balanc mezi printy a texturami, a extrémní kontrast mezi transparentností a hutností.

Jan Králíček

Počet hlasů: 16
Hlasovali:
Andrea Běhounková
Tereza Bruthansová
Monika Čejková
Petr Jansa
František Kast
Tereza Kozlová
Jan Králíček
Ján Kralovič
Tomáš Luňák
Lucie Mlynářová
Jan Press
Zuzana Sedmerová
Marta Sylvestrová
Vladan Šír
Klára Tománková
Radim Vondráček
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.