CGD23

Databáze designérů

2023
3
Módní designér/ka roku
JAN SOCIÉTÉ
kolekce JAN SHOW 11
kolekce JAN SHOW 11
kolekce JAN SHOW 11
 

Aktuální 11. kolekci, prezentovanou pod novým brandem JAN SOCIÉTÉ, vnímám jako vyvrcholení dosavadní Janovy práce. A zároveň jako plynulé rozvíjení principů, se kterými pracuje od úplných začátků na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Jan vždy vytvářel nejen relevantní současný fashion design, ale také komunitu. Už při prvním setkání před deseti lety mě zaujalo, jakým způsobem inspiruje, motivuje a podporuje mladé lidi okolo sebe.

Vyústění do současné podoby brandu JAN SOCIÉTÉ, ve kterém Jan figuruje v roli kreativního ředitele teamu a spolupracuje s dalšími designérskými talenty své generace, je navenek zcela logické a organické. Reálně je však za takovou cestou obrovské množství práce, ke které nestačí jen otevřenost, zájem o druhé a skvělá komunikace. Je potřeba mít silnou vlastní vizi a identitu, a přinášet myšlenky a přístupy, se kterými se ostatní ztotožňují. A k tomu systém kreativní, výrobní, produkční a marketingové práce, na kterém je takové fungování postavené. 

V 11. kolekci se opakuje osvědčená spolupráce se šperkařem Ondřejem Stárou a přidává se nová spolupráce se sklářem Lukášem Novákem. V dokonalosti tailoringu se Jan opět opírá o teamovou kreativní spolupráci s mladým virtuosem designu i řemesla, Borisem Kráľem. Jako obvykle, Janova kolekce reflektuje místní řemeslné a průmyslové dědictví (Prestige, Preciosa). Zároveň přináší osobní autorský otisk. Kromě krejčovských signature prvků jsou to tentokrát také vlastnoručně malované symboly, zpracované grafickým designérem Martinem Tomášem do potisků. Za zmínku stojí i práce s novými materiály, jako termoreaktivní nylon, který při kontaktu s lidským tělem mění barvu nebo aluminiové plátno.

Principy, kterých si na Janově práci cením, zní samozřejmě. Ale málokdo je jich reálně v českém prostředí na této úrovni schopen. Specificky v oblasti pánské a unisex streetwearové módy, na kterou se soustředí, v tuto chvíli nemá konkurenci. Koncepty kolekcí skvěle pracují s globálními i lokálními kontexty, koncepty jsou současné, odráží silná témata a trendy u nás i v zahraničí. Konfrontace témat nomádství, duchovna a konzumu v aktuální 11. kolekci je skvělým příkladem. Zásadní je i to, že nemá jen zajímavý a aktuální koncept, ale také skvěle nositelný produkt: od tailored obleků na míru, přes luxusně zpracované tašky a limitované dropy tenisek, až po každodenní trika, mikiny a kšiltovky.

Jan je v mnoha ohledech v české módě průkopníkem. Přitom to zvenku vypadá, že se mu vše daří s lehkostí a samozřejmostí. To je obvykle podepřeno fungujícími vnějšími strukturami a cestami, které vyšlapaly předchozí generace. V našem prostředí ale v tomto směru zatím není o co se příliš opřít. Ocenění si Jan podle mého názoru zaslouží nejen za to, jaký fashion design tvoří, ale také za hledání nových a současnějších podob práce módního designéra. A za dlouhodobou inspiraci a motivaci, kterou přináší nejen své generaci. 

Veronika Ruppert

Počet hlasů: 14
Hlasovali:
Andrea Březinová
Karel Císař
Joachim Dvořák
Lucia Fišerová
Tereza Horváthová
Iva Knobloch
Jiří Macek
Gabriela Marešová
Kristýna Mazánková
Michal Nanoru
Veronika Ruppert
Martina Schneider Králová
Petra Šimůnková
Lenka Šubrtová
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.